covet.blogg.se

Om min vardag som består av familj, vänner, trädgården, inredning, bakning, skogen och en hel del annat

Trygghet

Publicerad 2013-08-06 21:56:18 i Allmänt,

Suttit hos mamma större delen av dagen. Hon har varit lugn men förvirringen blir värre. Pratade med läkaren idag igen, min syster frågade igår hur prognosen ser ut. En vecka, en månad eller längre. Går inte att bli säga.

Mamma har varit trygghet för mig, den jag alltid kunnat ringa. Nu har allt förändrats och blir aldrig mer detsamma igen.

Jag hoppas hon hinner. Komma hem över en dag kanske stanna över en natt. Men mer lär de inte bli.

Än så länge känner hon igen oss men vet inte hur länge till. Kroppen förgiftats bara mer för varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela