covet.blogg.se

Om min vardag som består av familj, vänner, trädgården, inredning, bakning, skogen och en hel del annat

Måndag

Publicerad 2013-05-27 18:55:20 i Allmänt,

Ny vecka nya utmaningar eller åtminstone nya arbetsdagar. Om jag någonsin får veta hur jag ska arbeta denna vecka, helst innan söndag... Har några ärenden att uträtta under veckan men svårt att planera och boka in tider när man inte vet när man ska infinna sig på arbetet.
 
Snart börjar jag på 75%, får se hur det gå. Hoppas och tror att det ska gå bara fin fint. Ska försöka vara poitiv och ta det som de kommer. Vet att jag har möjlighet att backa om det känns för mycket. Målet är att komma upp i heltid innan semestern. Sedan har jag sex veckor att vila upp mig, ska bli skönt.
 
Idag satte vi potatis, rädisor och sockerärtor. Pysslat på lite med blommorna i trädgården, ännu för tidigt att plantera ut en del innan frostnätterna är över. Båda äppelträden har klara vintern, var lite orolig för det ena men det har återhämtat sig fint. Trivs ute i trädgården och med att påta runt i rabatterna. Ger ett visst lugn och kul att se blommorna komma en efter en. Lite gröna fingrar kanske jag har iallafall. Fick gula rosor av älsklingen igår, blir alltid glad för blommor och speciellt av min darling ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela